måndag 10 mars 2014

Vårkänslor...

Vilket härligt väder!!! Igår hade vi sol och fjorton (!!!) grader varmt här. Helt underbart. När man kom ut kände man hur vindarna blåste lite ljummet istället för kallt... Nu kan ju inte jag njuta så mycket av det som jag skulle vilja, men vi var ute en liten sväng i alla fall. Vi åkte till huset (det börjar komma upp krokusar över hela gräsmattan) och Theo fick testa lekplatsen som ligger precis tvärsöver gatan.
Bokstavligen tvärsöver gatan, det är vårt vita tegelhus bakom gungorna!
Nu händer det saker i huset! Från att ha sett ut som en rivningsplats till att det börjar se ut som ... ja, som ett hus igen. :)
Vi har fått tapeter i sovrummet. Köket och gamla garaget har blivit vitmålade (vilken skillnad det blev!!!) och idag kommer troligen tapeterna i Theos rum upp (bilder kommer om ett par dagar). I badrummet är det förberett med alla avlopp, väggarna är på plats och på golvet ligger det skivor med spår för slangarna till golvvärmen!
I helgen tittade vi ut ett ljust parkettgolv till sovrummet och ett jättemörkt laminatgolv till gamla garaget och idag bokade jag in en flyttstädning. Hemma i lägenheten börjar sakta men säkert en del flyttkartonger fyllas... :) Tio dagar kvar till flytt!

Det jag är mest nervös för nu är att vi inte kommer att ha en toalett eller rinnande vatten när vi flyttar in! Dusch och sådant är inte hela världen om det inte är på plats, det finns det alltid att låna hos andra, men toalett!!! Är man som jag höggravid och behöver gå på toa fyra gånger varje natt så har man skäl att vara lite nervös för sådant här tror jag...

Vad mer ska man blogga om idag då? Den sista asken jag gjorde för ett tag sedan kanske?

 Den här är lite större än de andra, 6cm hög och 8cm bred. Jag knöt ett lila band runt locket, vars kanter jag har stansat med en Martha Stewart-stans.

 På locket gjorde jag ett litet blomsterarrangemang. Blommorna kommer blandat från Strömstad Scrapbooking och Wild Orchid Crafts. Metalldekorationerna kommer från PY Hobby, jag passade på att handla massor med sådant på deras rea efter jul, både charms och metallhörn i storpack! Charmsen hänger löst så att de kan dingla på "stjälksnurrorna" från blommorna!

Den fina textstämpeln kommer från Whiff of Joy. En väldigt enkel ask, men ändå inte på något vis...

Nu ska vi fixa lite lunch och sedan tänkte jag passa på att tömma balkonglådor och sådant nu när det förhoppningsvis är torrt i dem. Sedan blir det väl till att packa ett par kartonger till. Några kartonger om dagen, så blir det inte sååå mycket på en gång sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar