tisdag 11 mars 2014

Lägesrapport!

Flytten närmar sig fort nu och jag börjar bli nervös... Jag undrar verkligen hur vi ska få ihop det här rent logistiskt! Om en vecka måste vi ha packat allt, fixat i huset så att flyttgubbarna kommer in och kan ställa möblerna i rätt rum (helst), helst ha åtminstone en fungerande toalett och rinnande vatten... Vi ska dessutom ha hunnit en sväng till Ikea för att köpa garderober, bokhyllor och bäddsoffa!

Här är en liten lägesrapport:

Hobbyrummet är nästan färdigt! Vi ska lägga golv, vi har hittat ett nästan svart ekmönstrat laminatgolv som vi gillar, och så ska det dit golvlister förstås.

I köket har väggar och tak målats vita. Vilken skillnad det blev, så mycket ljusare på en gång! Lite nya handtag på luckorna i rostfritt eller aluminium kommer att göra att det dessutom ser lite modernare ut. Om vi hinner kommer vi nog att lägga in ett annat golv här också! Men det känns inte som om det är så bråttom med och lätt att fixa efter att vi har flyttat in också, man har ju inte några mängder med möbler som ska flyttas i köket...

Även i sovrummet har vi målat taket vitt, väggarna har blivit tapetserade i vit/beige med en fondvägg i lite svartbrokigt. Här ligger det en plastmatta, men vi ska lägga in ett parkettgolv i stället. Det vi har valt ser ungefär ut som mattan i färgen, möjligen lite något mörkare... Och så vita lister vid golv och tak!

I badrummet ligger nu golvvärmen i sina spår, alla avlopp och slangar verkar vara på plats. Nu ska det väl... jag vet inte riktigt, gjutas något på golvet tror jag... Och arbetsledaren har tagit semester och åkt till Thailand...!

Vardagsrummet känns lite belamrat... Jag hoppas att de inser att vi kommer med hela vårt bohag om lite drygt en vecka!!! Just nu står det grejer överallt.

Ja, jag håller alla tummar och tår som går, andas djupt och kör mitt mantra; Allt kommer att lösa sig, allt kommer att lösa sig, allt kommer att lösa sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar